
Informasjon til kontaktpersoner
Denne informasjonen gjelder for kontaktpersoner / adminstratorer i barnehager, kulturskoler og andre institusjoner
Få alle ansatte eller foreldre inn på ny nettside!
Du som er kontaktperson / administrator ved institusjonen må opprette passord til din brukerkonto før du kan legge til andre brukere. Opprett passord her.
Slik legger du til brukere (skriftlig instruksjon under)

Del 1: Logg inn
For å kunne legge til flere brukere må du først logge inn.

Logg inn knappen finner du uthevet med firkant i menyen øverst til høyre på siden.
Når du er logget inn vises navnet ditt i knappen til høyre i menylinjen. Trykk på denne for å komme til Min profil.

Del 2: Legge til flere brukere
Velg Brukerhåndtering i Min profil for å komme til registreringsskjema.

Skriv inn navn og e-postadresse til kollegaer eller eventuelt studenter. Du kan legge til så mange brukere du ønsker, så lenge de har tilknytning til institusjonen.

Ønsker dere flere administratorer som deler på ansvaret? Huk av boksen for "Admin" når du legger til en ny bruker. De du velger som admin i tillegg til deg selv får en grønn hake, mens alle andre får et rødt kryss ved navnet sitt.

Når nye brukere er lagt til får hver enkelt en e-post med informasjon om opprettelse av passord. Det kan ta inntil 3 minutter etter at de er registrert til brukeren mottar e-posten. Sjekk søppelfilter!
Del 3: Opprette felles brukerkonto for elever, foresatte eller studenter
Enkelte steder kan det være behov for å lage en felles brukerkonto som flere kan dele på. Det kan være aktuelt for vgs-elever eller for foresatte i barnehagen Noen velger dette for hele personalet i barnehagen.
Fellesbruker oppretter du på samme måte som når du legger til enkeltbrukere. E-postadressen du bruker må være ekte og den bør være nøytral (ikke personlig), som i eksempelet under. Innloggingsinformasjonen deles med alle som skal ha tilgang til fellesbrukeren.

TIPS FOR BARNEHAGER: Skriv innloggingsdetaljene på en plakat til garderobene i barnehagen i tillegg til at det sendes i et nyhetsbrev til alle foresatte.
Del 4: Fjerne brukere
Dersom du ved en senere anledning skal fjerne brukere, gjøres dette i seksjonen Brukerhåndtering. Her kan du enkelt slette brukere:

Vanlige spørsmål
1. Jeg prøver å legge inn min e-postadresse for å tilbakestille passord, men får denne meldingen: «Fant ingen bruker med denne e-postadressen. Hva gjør jeg?
- Sjekk at du har brukt riktig e-post adresse
- Sjekk at du er medlem, evt om din arbeidsgiver i barnehagen / vgs du jobber i har sendt inn din e-postadresse til oss.
- Sjekk om det har sneket seg inn et mellomrom før eller etter e-postadressen
- Hvis problemet vedvarer, kontakt oss kajadilani@syngendebarnehage.no
2. Hvordan oppretter jeg en konto?
- Du må være medlem i Musikk fra livets begynnelse eller ansatt i en Syngende barnehage / annen institusjon for å få tilgang. Etter innmelding vil du få en e-post med lenke for å lage passord for å kunne logge inn på våre nettsider.
- For nye medlemmer / Syngende barnehager: gå til våre medlemssider, velg et passende medlemskap og registrer deg. Etter registrering vil du få mulighet til å logge inn på nettsidene.
3. Hvorfor er det et rødt kryss på brukerne jeg legger til?
Når du legger til brukere kan du velge flere som admin. Disse vil få en grønn hake ved navnet sitt. Alle andre får et rødt kryss, som betyr at de ikke er admin.
4. Hvor er Skattkammer?
Skattkammer har fått nytt navn og heter nå Ressursportalen, der du finner det samme innholdet som i «gamle» Skattkammer, men i ny drakt og med ny struktur. Alle sanger, rim og regler finner du ved å gå til Ressursportalen og deretter til Sangbanken. Evt kan du gå til Ressursportalen i menyen, trykke på drop down og velge Sangbanken.
5. Er nettsiden sikker?
- Ja, vi bruker kryptering og sikre metoder for å beskytte dine data.
Andre spørsmål?
Kontakt oss
Hvis du har andre spørsmål eller opplever problemer, kan du kontakte oss på:
- E-post: kajadilani@syngendebarnehage.no
- Telefon: 40885168
